sâmbătă, 22 noiembrie 2008

Arta de a spune "NU"

Da este o arta sa stii cand si cum sa refuzi pe cineva. Chiar daca multi nu dau doi bani pe acest aspect, eu unul sunt foarte atent cand spun "nu" unei persoane, indiferent de sex. Desigur sunt momente in care chiar nu ai alta alternativa decat aceea de a-l lua pe Nu in brate. Sunt insa si momente in care ai de ales, momente pe care e bine sa le gestionezi asa cum trebuie...sa cantaresti bine optiunile chiar si atunci cand nu ai prea mult timp la dispozitie. Raspunsul negativ la o intrebare, fie ea si una banala, poate produce suferinta, de aceea este important sa stii cum sa refuzi, sa stii cum sa nu ranesti o persoana care poate tine la tine, sa stii cum sa iesi elegant dintr-o situatie ciudata. Este mult mai "placut" sa fi refuzat cu stil, sa stii ca nu ai gresit cu nimic cand ai abordat acea persoana, sa stii ca ai facut totul ca la carte insa din "n" motive raspunsul a fost unul negativ. Cu siguranta este mult mai putin dureros un "nu" spus cu tandrete, cu rafinament, poate si urmat de unele explicatii logice, decat unul spus ferm si cu rautate.
Tot ceea ce am scris pana acum, am scris din experienta proprie. Da, mi s-a intamplat si mie sa fiu refuzat (hahaha). Uneori am fost refuzat ferm, alteori cu blandete...de multe ori eu depasisem limita bunului simt (se mai intampla)...de multe ori meritam si o palma sau doua...de multe ori meritam sa nu fiu refuzat. Au fost si exceptii nu va faceti probleme, s-au gasit si pentru mine cateva domnisoare care sa nu ma refuze (asta asa ca sa nu va faceti alta impresie) :)))
Au fost insa si momente in care eu am fost nevoit sa spun "pas". De anumite situatii imi aduc aminte si acum si-mi vine sa rad dar au fost si situatii pe care le-am regretat. De multe ori eram ferm, foarte convingator si uneori chiar dur atunci cand refuzam pe cineva. Odata cu timpul m-am cizelat, am invatat sa nu ranesc, am invatat ca nu are rost sa fiu dur, am invatat sa gestionez asa cum trebuie o situatie de genul asta. Asa ca doamnelor va rog abordati-ma fara teama, stiu cum sa va refuz :)) daca e cazul :))
Aceasta arta a refuzului este mai profunda si mai complexa decat pare la prima vedere. Desigur asta si din cauza ca pot exista milioane de situatii si de intrebari la care poti raspunde negativ. Insa cei pe care ii poti rani cu un refuz sunt cei dragi tie, cei de a caror soarta iti pasa, ca familia, prietenii si iubita.
Prietenii de multe ori au nevoie de ajutor si de tot atatea ori ar trebui ajutati, ca d-aia sunt prieteni. Excluzand situatiile in care nu ii poti ajuta din diverse motive plauzibile, orice alta situatie soldata cu un refuz este inacceptabila. Suntem prienteni? atunci am nevoie de tine din cand in cand...Aici nu mai vorbim de o arta a refuzului, aici conteaza mai mult motivele pentru care refuzi, motive care neaparat trebuie sa fie reale.
Familiei nu prea ai ce sa ii refuzi, decat cu mici exceptii.
Iar despre iubita ce sa mai zic? Daca o refuzi e tragic, pentru ea cel putin :)) Dar ea face parte din cea mai speciala categorie care poate exista si voi dezbate acest subiect cu alta ocazie.
Refuza atunci cand este cazul, insa fa-o cu cap, fa-o cu stil si nu o face sa sufere!

5 comentarii:

  1. Bravo coita, in sfarsit ceva pro FUND, asa imi place de tine :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Uneori trebuie sa spui un "NU" categoric si pe un ton nesimtit ....fetei de la recpetia firmei unde lucrez am incercat sa-i spun acest "NU" ...cu tandrete , cu respect....din milaaa? nimic..parca e batuta in cap....maine ma duc direct si-i dau un capac ..poate stie de frica. :)))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. De acord cu tine in majoriatea afirmatiilor, dar nici sa faci o arta din asta...uneori e mai eficient 'un capac' :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai bine atunci mai poison girl....cand mai ma rogi tu sa pleci mai devreme, in loc sa zic ca nu te las...o sa-ti dau 'un capac'..poate asa intelegi ca trebuie sa lucrezi 8 ore pe zi :)))))

    RăspundețiȘtergere